...
topbella

Wednesday, March 31, 2010

my _ _ _ _ _ _ niece

Assalamualaikum...

After about 2 weeks she was born, now only i got little time to write something bout her... 

nur aribah sebaik keluar dari labour room... dh pndai isap jari... huhuhu~

Saturday, March 27, 2010

catatan ringkas...

Assalamualaikum w.b.t...

Lama tak menjengah ke ruangan blog ni... byk yg dh berlaku... suka atau duka... terhiris ke tersenyum... a lot of thing happened within these few weeks... setiap hari dilanda konflik... setiap hari membuka ruang baru utk aku terus fikir dan terus berfikir tentang masa depan... sama ada utk jgka masa pendek mahu pn pnjg... thp kerisauan utk insan2 yg tersayang pn makin berganda... ya Allah... Kau saja yang Maha Mengetahui...


Sunday, March 14, 2010

nikmat gembira..:D

Assalamualaikum w.b.t...

Sejak semalam hati ku berbunga-bunga keriangan... ucapan setinggi-tinggi syukur aku pnjatkan pada Allah s.w.t yg sentiasa mendengar suara hati kecil ku... Subhanallah...! betapa aku kagum dgn kekuasaanNya... di saat diriku hmpir terleka semula, Dia memakbulkan permintaan ku sekaligus menyedarkan aku betapa agung nya Tuhanku... bukanlah niat utk menggembar-gemburkan rasa hati, tp sekadar ingin berkongsi... tatkala aku menyedari bahawa Allah telah memberi apa yg aku ingini, perasaannya tak ubah seperti menerima hadiah dari seorang kekasih... tima ksih Ya Allah..! hanya itu kata yg mmpu aku lafazkan... Alhamdulillah..!

Monday, March 08, 2010

jati diri seorang Muslim

Assalamualaikum...

Setelah beberapa hari membeli buku "Cintaku setelah Allah dan Rasul", akhirnya hari ni diberi kesempatan dan ruang oleh Allah s.w.t utk membaca nya sehingga tamat... alhamdulillah... membaca coretan saudari Sharifah Syarha dalam buku tu membuatkan aku terkenang pada suatu matlamat yg aku cari suatu ketika dulu... betapa Allah menyayangi ku... memberi petunjuk demi petunjuk dlm keseorangan yg aku rasakan sekarang... aku tetap bersyukur w.pn menyedari betapa dangkal nya iman dan penghayatan dlm memberi cinta kepada Nya...

Friday, March 05, 2010

enjoy myself.. :)

Assalamualaikum....

Terasa release seketika diri ini tatkala berpeluang utk bertemu dgn teman2 seangkatan masa di UMT dulu... alhamdulillah ats kesempatan, ruang dan peluang yg dikurniakan oleh Allah s.w.t kepada aku... at least semua objektif utk turun bndar accomplished... dpt jmpa mmbe2 of coz, dpt jmpa cikno, dpt jmpa pn asma, dpt beli seluar slack... hehe~ ok la tu... another important thing is, dpt merempit selepas beberapa bln bercuti dari aktiviti tersebut... mmg best la... nikmat nya rasa... w.pn hanya sekejap... tp blh la nk lepas gian... ;p

Tuesday, March 02, 2010

beli-belah di KT

Assalamualaikum...

Em, hari ni pegi KT sbb nk setelkan pasal kad ATM CIMB... tah sbb pa tiba2 no pin salah lak dah... mcm2 sungguh... masa pegi ain yg bwk motor... pedih yg amat la mata dgn habuk2 segala mak nenek... huhu~ byk gak destinasi kat bandar tadi... malam baru balik... dlm 9.30 pm baru smpai umah... hehe..

thanks ya Rabbi

Assalamualaikum...

Alhamdulillah syukur sgt pada Allah s.w.t yg tak pernah gagal memberikan petunjuk tatkala hmba Nya memerlukan... as I said, nobody knows me better than HIM...

Monday, March 01, 2010

tough time

Assalamualaikum...

lama tak update blog... draft dh byk yg tersimpan ja dlm kotak draft tu... mybe takkan publish smpai bila2 la kot... nk menulis ni kalo pause sana sini, jwb nya hye2 bye2 la... huhhhhh! unless something really big is happening, my fingers won't able to work so well in writing something for my dearie mearie bloggie... that is life i guess... bila diri dah terdesak utk mengeluarkan sesuatu, masa tu la kita perlukan substrate utk memuntahkan segala-galanya... n for me, my writing is always one of my way out from the exhausted situation that i always had to deal with... ya Rabbi... Kau saja yg Maha Mengetahui..!
Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~