topbella

Thursday, May 20, 2010

guruh

Assalamualaikum....

Alhamdulillah syukur pada Allah Taala kerana masih lagi bernafas pada hari ini setelah mengalami ketakutan yg teramat semalam... huhu~ hujan sgt lebat semalam... pukul berapa tak sure la plk... tiga kali guruh berdentum dengan bunyi yg sgt100x menakutkan... hujan plk lebat turun mencurah-curah ke bumi... masa tu, tiba2 terlintas di kepala otak...

"Ya Allah... ini belum lagi kiamat... kalau kiamat nnti mcm mana.."

Tak tau la kenapa itu ja yg ada dlm kepala... terasa mcm ianya satu peringatan yg terlalu bermakna... rasa mcm Allah sedang mempamerkan kemarahannya atas segala dosa yg dibuat selama ni... astaghfirullahal 'adzhim... kuatnya guruh tu rasa mcm bergegar segala isi bumi... ~sigh~

yang pelik nya...... bunyi sekuat tu... aku sorg ja yg tersedar... yg lain2 katanya tak dgr pa2 pn... timbul satu kesedaran dlm hati,

"Allah masih mahu memberikan hidayahNya buatku.."

Alhamdulillah... moga Allah akan sentiasa memberi peringatanNya buat aku yg sering lupa... jiwa ni dh rasa haus dgn diskusi ilmiah bersama mmbe2...

hidup berjamaah tu lebih baik dari hidup bersendirian... tp susahnya nk mencari jemaah yg btol2 menepati misi pencarian aku... byk yg bertopeng kebaikan, tp hakikatnya mcm nk menunjuk-nunjuk ilmu sendiri ja... susah nya aku nk rasa keikhlasan mereka... bukan niat utk bersangka buruk... tp aku biasa menggunakan gerak hati utk membuat sesetengah keputusan... ustaz hasrizal selalu menulis bahawa hati akan merasa tenang pada kebaikan, dan resah pada kebathilan... lebih kurang gitu la ayat nya...

inshallah Al-Fatah akan membuka jalanNya buat aku... mungkin sekarang blom lagi masanya... :) allahua'lam...


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~