topbella

Wednesday, May 12, 2010

...guilty...

Emm... kenapa ya susah sgt nk menjaga diri agar terhindar dari fitnah... kalaupun org tak kisah, tp aku sgt la kisah dgn menda2 remeh temeh gini... (remeh ke..??? bg aku tak remeh la aku kisah.. huhu~).. salah aku sbb tak tegas ka, atau sbb keadaan yg mendorong..?? Ya Allah... tak suka, tak suka, tak suka..!!!!


dlm dua tiga hari lepas, ain kena g Marang utk ambil ikan siakap... since my beloved boss amik cuti balik Indon, then i had to replace him as the driver la... tp ain drive setakat Seberang Takir ja... then technician ofis yg take over bwk keta ke Marang... the issue here is..... ain kena pegi ke Seberang Takir tu berdua ja ngn hatchery supervisor... (saja tak nak mention kan nama sesapa di sini)... not the fisrt time... cuma kali ni my feeling was bad...

ain rasa tak selesa to do things for guys yg tak dak pa2 ikatan dgn ain... i really reluctant to treat them nicely... except for those who are much older than me or much younger than me... but this time..... ntah la... atas sbb t.jawab terhadap kerja, ain tak dpt nk mengelak... nk layan acuh tak acuh pn... tak smpai hati... kalo sesaja, mmg tak kuasa ain nk buat... tp its all about work... but in the same time, it was not a formal condition... jadi i felt lil bit uncomfortable... 

pada masa dan saat dan ketika itu, Allah ja yg tahu rasa bersalahnya pada seseorang yg ditakdirkan bakal menjadi my partner... even ain penah berkawan sebelum ni, tp ain tak penah hang out together with that person... to be true, tak pernah pn sebenanya even dgn sapa2 pn yg namanya lelaki bukan muhrim... huhuhu~ beramai-ramai tu MUNGKIN pernah la... ain tak berapa nk igt... tp kalo berdua....... hadoii... tersiat rasa hati terpaksa melakukannya... (-_-)

apa yg ain tak suka ni ain tau bukanla isu besar pn utk kebanyakan org lain... tp ain tak suka... jadi tak kira la mcm mana pn, ain tetap tak suka..!! ampunkan aku Ya Allah....


Ku serah segala ketentuan
Biarlah masa yg berbicara
Dipangku wajah yang layu
Dan aku telah jemu

Aku tidak mahu berpaling
Pada yg mengganggu dan menggugat
Sapanya meletihkan diri
Hadirnya mengundang penat

Akan kuserah cinta ini
Bukan lagi pada manusia
Kerana cinta martabat itu
Bersalut segunung kepalsuan
Dan kepuraan

Aku semakin tidak peduli
Apa yg mungkin akan terjadi
Kerana gerak dan tindakanku 
Mahu bebas dari masalah

Kuserahkan cinta ini
Hanya pada Mu oh Tuhan....

Aku adalah aku sekarang
Biar terbuang tetap berjuang
Akan kuserahkan jiwa ini
Sepenuh hati dengan keikhlasan
Aku adalah aku yang sekarang

Kuserah kan cinta ini.......





0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~