topbella

Tuesday, August 24, 2010

kenapa ya.. + rindu...

ألسلا م عليكم ورحمة ألله و بركاته


kenapa ya... acapkali dalam kehidupan kita akan rasa sunyi, alone, dan perasaan2 yg seumpamanya...perasaan yg bukanlah mudah utk ditangani bagi aku... siapa yg suka utk bersendirian sepanjang fasa hidup dia..? aku tak percaya ada org yg blh hidup tnpa berkawan dgn sesiapa... plg tidak, dia perlu jgk berkawan dgn benda bukan hidup such as pokok, haiwan, etc.



kenapa ya... manusia akn berubah..? perubahan yg kdg2 membuatkan org yg menyayangi mereka terasa jauh dari mereka... perubahan yg melukakan hati dan perasaan sesetengah insan di keliling mereka...

kenapa ya... kadang2 kita terlalu mengikutkan emosi sehingga terlupa ada yg terkesan dgn tindakan dan perlakuan kita... ada org yg asalnya happy tetiba rasa tak best kerana mood/wajah tak bersemangat yg kita pamerkan...

kenapa ya... org yg nk melakukan kebaikan kdg2 dijauhi dan dipinggirkan... malah mungkin dicebik kalo tetiba terbuat nakal ckit... apa masalah nya..? org yg "nampak" baik ni mesti kena baik sepanjang masa ka..??

mcm byk persoalan yg berlegar-legar... mungkin sbb hati aku terasa sesuatu yg ala2 pilu/sedih/tak gembira/etc... 

rindu kehidupan ada kwn2 utk hanging out or at least bercerita... rindukan kehidupan bersama abg + kakak + adik2 suatu ketika dulu... rindukan seseorang utk mendengar luahan perasaan aku...rindukan pemberi semangat bila aku down... rindukan penceria suasana bila aku hangin satu badan... terlalu byk yg aku rindu.......

seolah-olah terlalu byk yg aku kehilangan... w.pn org2 tu masih ada dlm hidup aku, but they are not the same people anymore... aku hanya memandang perubahan diri mereka dengan perasaan kehilangan... hati menitiskan air mata biarpun jasad tersenyum merelakan perubahan yg berlaku... 


andai aku bertanya kenapa perubahan tu perlu berlaku... jawapan yg mungkin aku terima, "berubah ka..? mana ada..." atau pun "berubah apa..?" atau "manusia berubah dari semasa ke semasa" atau byk lagi jawapan lain yg berkemungkinan... tak kira apa pn jawapannya, tak ada yg akn cuba memahami kenapa aku mempersoalkan perubahan mereka... pilihan yg aku ada hanyalah utk menyesuaikan diri dgn semua perubahan tu...

salahkah kalo aku mengharapkan seseorang utk tenangkan aku seperti mana aku cuba utk ada di sisi mereka bila mereka perlukan aku..? salahkah kalau aku terasa memerlukan seseorang utk bersandar menghilangkan lelah..? salahkah utk aku menitiskan air mata di hadapan seseorang utk mengurangkan beban jiwa yg aku rasakan....? salahkah kalo aku rasa nk peluk seseorang seketika..?

aku tau tak salah.... that would be the answer... kerana aku hanya manusia biasa yg punya emosi... ada ketika aku sedih, ada ketika aku gembira... nature of a human being...

"seseorang-seseorang" yg pernah aku ada... tp sekarang mcm dh tak da... the good side, this kind of thing menguatkan kebergantungan aku dgn penciptaKu... kerana cuma DIA yg tak pernah berubah... but the bad side, aku rasa suffer semata-mata nk keep the smile in front of others while i'm actually heartbroken...

mcm sedih kan..? sedih la jgk...

tak kisah la cmna +ve pn aku ni... sekali-sekala akn terjejas jgk kepositifan tuh... nak2 bila aura sekeliling agak tak memberansangkan... keadaan yg susah utk aku handle... pastu tak dak mmbe.... (T _ T) bertambah parah la emosi aku jwb nya...

just alhamdulillah sbb aku ni bukan la jenis susah utk digembirakan... hihi~ dlm dok tgh menaip menda2 yg emo ni, tetiba ja mood aku dh berubah... rasa cam dh ok kot... thnx to my LORD... :)



 

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~