topbella

Thursday, October 14, 2010

fitrah diriku....

ألسلام عليكم ورحمة ألله و بركاته


akhirnya..... aku mengikut jejak langkah mereka...
airmata yg aku pertahankan tumpah jua....

i don't know what happen yesterday... i felt so down that make me so depress dan akhirnya menangis... 


serentak dgn tumpahnya airmata aku, tetiba aku dpt gap call 20 min... terdetik di hati bahawasanya Allah itu sgt Memahami... kalo time tu tetiba call masuk lg, mmg aku tak tau la apa yg akn terjadi... bertambah deras kot aliran sungai mata aku nih... huhuhu~ ( T _ T )

aku letakkan target utk bertahan di situ selama setahun... kalo aku tak da sebarang progress after one year, better aku blah n cari keja lain... my inferiority right now is... what if kalo aku tak mmpu nk tingkatkan prestasi n performance aku teruk sepanjang aku keja kt cni..?? aku tak suka tinggalkan rekod buruk di mana2... huhuhu~ tetiba aku lost confident... aku jadi sgt100x tak yakin aku blh buat semua ni....... terasa cam nk menjerit n say,

"somebody pls help me...!!!! i need motivation right now..!!" 

aku tak tau future yg bakal aku tempuh... eventhough aku dgn sgt tenang mengatakan itu dan ini, tp dlm hati ni cuma Allah tau perasaan takut menempuhi jln yg aku tak psti apa yg ada di depan... it suddenly feels like i lost my track... dan aku sgt benci pada ketidakpastian....!

mmg hidup tak da pa2 yg tak psti... but at least we have hope... harapan memberi kita keyakinan utk meneruskan sesuatu usaha... tp kalo mcm aku yg dh kehilangan harapan ni...... aku tak tau apa yg aku patut buat... aku lost!! dan menda tu buatkan aku stress... dan secara tiba2 aku mendapati diri aku skrg berada di awang-awangan ketidakpastian....



Allah adalah kekuatan ku...
Allah adalah penguat semangat ku...
Allah adalah segala-galanya bagiku...

itu kata hati dan iman ku....

kata jasadku pula....

aku mahukan seseorang sbg penenang jiwa...
aku mahukan teman utk berbicara...
aku mahukan insan yg memahami apa ku rasa...

sedangkan aku tahu.....

hakikatnya ketenangan itu milik Allah...
kenapa perlu aku meminta dari selainNya...

kekerdilanku  terus memberi alasan...

mmg benar Allah tetap sentiasa di hati...
tapi aku manusia biasa...
perlukan pendamping saat aku hmpir tersungkur....

sudahnya aku letih....
utk menerima hakikat dan fitrah...

sabarlah hati dan jiwa...
Allah itu Maha Berkuasa...
selagi hidup kau sandarkankan padaNya...
inshallah tiada apa yg perlu kau resahkan....

fitrahmu tidak dpt dinafi...
setiap yg hidup perlukan seseorg di sisi...
namun jgn lah kedudukan mereka smpai melebihi...
kedudukan Allah di hati...

sejauh mana pn kau berlari pergi...
mendapatkan makhluk yg  kau rasa mmpu memberi...
sesuatu yg hati dan jiwa mu cari....
ketahuilah bahawa Allah jua yg akn tetap setia menemanimu di sisi...

ya Allah...!
tabahkan aku...
pelihara aku di bwh naungan rahmat Mu ya Allah...



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~