topbella

Thursday, October 21, 2010

ketenangan dalam diri

ألسلام عليكم ورحمة ألله و بركاته


few days i struggle with myself to be calm and happy again... hanging out with frens, sleeping, facebooking, etc... but still it feels like something is missing.... it's not that hard to know what's going on actually... it just....... kesibukan duniawi merenggut sedikit masa yg selama ni ada jgk aku peruntukkan utk DIA...


alhamdulillah atas kudrat dan hidayah yang Allah berikan... aku menyelak semula lembaran2 warkah cinta dariNya... walau aku tidak memahami setiap perkataan yg terungkap di situ... namun hanya dgn membaca "nya", hati aku lebih tenang... kelesuan diri yg tak ku fahami selama ni beransur-ansur menjadi lebih bersemangat....

konsepnya agak mudah aku rasa.... aku sibuk memenuhi keperluan fizikal atau jasad... tp aku terlupa bahawa hati aku jgk perlu di beri makanan... aku leka + lalai smpai satu tahap hati tak mmpu lg memberi tenaga utk jasad ku... lantas jasad meronta lesu... hati hilang kebetahan utk menghadapi segala kesulitan dgn ketenangan... aku mencari-cari jln keluar.... namun hati menolak segala makanan yg aku suapkan padanya... jasad dan rohani ku semakin parah  sbg akibat aku melupakan makanan sebenar yg perlu ku beri buat hati yg mengawal segala gerak-geri ku.... 

aku bersyukur kerana aku diberi ruang, peluang serta kesedaran bahawa aku perlu kembali kepada fitrah... and here i am... much more happier berbanding beberapa hari atau minggu yg lalu... sgt100x bersyukur... moga2 rahmatNya berkekalan ke atas ku dan keluarga serta sahabat handai ku inshallah... (^_^)




0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~