topbella

Saturday, October 09, 2010

speechless...

ألسلام عليكم ورحمة ألله و بركاته


alhamdulillah berkat pertolongan Allahu Taala, aku dh berjaya menjadi seorang CSR... aku dah tak tau nk meluahkan rasa yg terbuku... jadi di sini aku kembali melakarkan bicara2 yg tak terungkap di bibir....

semalam merupakan hari pertama aku memulakan tugas secara rasmi... aku tak nafikan kerja aku kali ni agak mencabar, tp entah lah... mgkin bukan aku utk mengalah sebelum berjuang sehabis daya... mgkin kerana aku enggan dikatakan seorang yg lemah... sekalipun aku punya rasa ragu, tak yakin dan sebagainya... aku lebih senang utk pendamkan shaja dan lebih gemar utk maintain cool... huhu~


tp.................... melihat seorang demi seorang rakan2 se training aku meletak jawatan + MC + menangis + berserabut... aku jadi tak terkata... tak mmpu utk merasai mgkin apa yg mereka rasai... atau mgkin kerana aku pernah berdepan dgn kemelut emosi yg lebih teruk sebelum ni sehingga aku tak berperasaan dgn apa yg aku hadapi sekarang... aku tak tau di mana atau utk apa aku perlu merasa tertekan...

aku akui.. ada ketika aku seorang yg terlalu byk berfikir... tapi ketika smpai suatu tahap yg aku tahu tidak byk yg mmpu aku lakukan, aku lebih suka utk berserah pada keadaan... yg penting, aku mencuba sebaik yg mgkin utk melunaskan tanggungjawab ku... 

aku sedih + tertekan... bukan kerana kerja yg meletihkan + memenatkan otak... tapi kerana melihat tekanan yg dialami teman2 seperjuangan... kalaulah dpt aku pinjamkan semangat yg ku ada utk mereka, pasti akn ku pinjam atau plg tidak aku kongsikan.... 


Ya Allah~
Kau bantulah teman-temanku ya Allah...
berikan mereka kekuatan dan sokongan...
tatkala mereka merasa selemah-lemah daya...

aku mohon kepada Mu yang Maha Mendengar lagi Maha Penyayang...
sabarkan mereka dgn ujian yg mereka terima...
bisikkanlah kata-kata semangat Mu buat mereka ya Allah...
anugerahkan mereka ketenangan hati dan jiwa...
dlm menghadapi segala cabaran dunia...
aku ingin mereka kuat Ya Allah...
seperti mana Kau memberi ku kekuatan selama ini...

Ya Allah~
Kau mendidikku agar tidak mudah melatah...
tatkala diri diuji selautan mehnah....
Kau pandulah juga teman-temanku ini ya Allah...
bantu mereka dalam kesulitan mereka...
moga hati mereka lebih tenang dan damai...
di bawah naungan rahmat Mu Ilahi....

tenangkan hati kami ya Allah...
kerana sesungguhnya Kau yg Maha Berkuasa...
untuk memberi ketenangan...
kepada hati-hati ini... 
yg terlalu rapuh mendepani emosi kami sendiri...

Amiin Ya Rabbal 'Alamiin.....




0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~