topbella

Tuesday, December 21, 2010

perginya tak kembali lagi~

ألسلام عليكم ورحمة ألله و بركاته


Lama sudah jari2 terasa kaku untuk menaip... mcm2 hal yg berlaku... gembira + suka + duka + pilu...... Jiwa sarat kerinduan utk menulis di ruangan ini... namun kesempatan masa terlalu mencemburui kehendak hati... Hari ini aku kembali... tanpa arah yg benar2 pasti, apa yg sebenarnya inginku coretkan di sini...

Bahasa bunga2 sbg mukadimah menunjukkan emosi yg bukan dlm keadaan terbaik... agaknya la~

14 Dis 2010...... tarikh yg aku simpan dlm memori handphone ku... perginya seorang yg amat terlalu aku syg, tnpa sempat aku berjumpa nya buat kali yg terakhir... lebih terkilan apabila kali terakhir aku bertemu dgn nya adalah hmpir 6 bln yg lalu... sebelum aku bekerja di sini... hanya Allah yg Maha Mengetahui rasa terkilan yg bertamu di hati dan benak ku... lebih pilu kerana takdir menyulitkan pula keadaan aku utk balik ke kedah menghantar jenazah nya bertemu Allah s.w.t.... terasa sgt berat ujian tersebut utk aku galas... 

sejujurnya, tiada sedetik air mata ku tidak mengalir saat mengenangkan allah yarhamah... the only way utk aku hentikan air mata ini adalah dgn tidak memikirkan dia... dan aku tidak mampu utk membayangkan saat aku pulang ke kdah nnti, aku takkan mgkin melihat dirinya lagi... (T _ T)

saat menerima berita tersebut, segala kata2 allah yarhamah menyerbu otakku... terutama kata2 nya agar mendoakan supaya dia sempat melihat aku berkahwin... ya Allah~ aku redha dgn pemergian nya... kerana setiap yg hidup pasti akn mati... dan aku yakin perginya ke sisi Allah adalah takdir yg terbaik bagi nya... namun aku manusia biasa yg punya emosi... berat utk aku menerima sebuah kehilangan yg belum aku sedia utk lepaskan.... (~_~)

i miss her... MAK NEK......... 

al-fatihah~


i couldn't find the pic that i capture with her last few years... in the backup CD at home i guess.. mungkin ada baiknya.. so that i won't be that disappointed for unable to see her during her last moment in her life...  




1 comments:

Unknown said...

salam ain...

Al faatihah ....ameen . dihadiahkan buat arwah maknek , semoga ianya ditempatkan bersama-sama para mukminah ...

kak chaq baru dpt tahu bila balik kmpg aritu ..

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~