topbella

Thursday, January 27, 2011

menjadi dewasa..

ألسلام عليكم ورحمة ألله و بركاته


baru ja tadi ain ckp yg ain kena tido sbb dh lambat.. esok masuk keja awal... tp tetiba blogwalking kt page seorang sahabat membuatkan hati, jiwa, perasaan gagal menahan perasaan kagum terhadap dia... justeru, terasa la ingin mengupdate jgk sesuatu kt cni... 

nothing so important... nothing so ilmiah also... just....... terasa ingin menaip... 


apa erti menjadi seorang dewasa..?

dewasa = matang..??
dewasa = tua..??
dewasa = byk pengalaman hidup..??
dewasa = menghampiri ajal..??
dewasa = berdikari..??

entahlah... apa2 sahaja blh dikaitkan dengan kedewasaan... 


semakin aku hidup,
semakin byk yg aku lihat...
semakin byk yg aku belajar...
semakin byk aku berubah...

semakin aku hidup...
semakin otak ku ligat berputar...
memikirkan kerenah setiap seorang yg hadir dlm hidupku...
mereka begitu unik...
memiliki gaya, cara, dan kelebihan tersendiri...
hadirnya insan2 ini amatlah aku hargai...

namun semakin aku hidup...
membuatkan aku sedar..
betapa penting utk ku bina jati diri ku sendiri..
kerana entah bila, di mana, dan siapa...
yg sedang memerhati gerak langkah ku...

aku hanya ingin menjadi diri sendiri...
berjalan di atas muka bumi ini dgn cara aku sendiri...
aku enggan melakukan sesuatu hanya utk diterima oleh mereka..
namun syg nya...
kerap kali aku melawan keinginan sendiri...
melakukan apa yg tidak ku gemari...
hanya supaya aku tidak disisih...

aku kini bukan lagi aku yg dulu...
aku kini sudah lebih dewasa...
membaca coretan lama membuatkan aku tersedar...
ada sesuatu yg perlu ku buru...
mesti ku tuju..! 
perlu ku laku..!!




0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~