topbella

Wednesday, June 01, 2011

loneliness

ألسلام عليكم ورحمة ألله و بركاته


actually i prefer to update something happy in here.. but somehow the bitterness of life is beating the gladness that i felt recently... ~sigh~

dapat balik kedah and pergi kenduri kawin nadiya, sangat menerujakan saya.. semalam masih lagi dalam happy mode.. tetiba dalam sekelip mata mode tersebut telah bertukar... salah aku kah yang terlalu mengambil serius..??


semalam mood dah hampir spoil disebabkan hamba Allah sorang nih.. tapi tak pa la.. masih boleh dikawal lagi dan boleh diabaikan... tetiba hari ni, member datang bagitau nak resign by next month.. perghh! suatu tamparan yang menusuk ke hati... yang sorang lagi pulak memang dah last hari ni.. aku pun tak paham dengan diri sendiri kenapa perlu aku rasa sedih sangat.. bukan kawan perempuan pun... kawan-kawan satu batch semua dah lama resign.. 

well... memikirkan hakikat yang in the end, mungkin hanya saya seorang sahaja waris batch 183 yang akan tinggal kat vads tu, indeed membuatkan saya rasa sangat tak best..! nak pulak tengah tak berapa nak ok dengan TL sendiri nih.. bukan gaduh.. just came up with some issue last night, and i'm not sure he's only joking or being serious.. aku ni dah la memang lemah sikit kalo ada orang nak terasa-masa ngan aku.. luar ja nampak kental, hati Allah ja yang tahu.. sabit ada ego tu yang cover baekk punya.. kalo tak, berendam air mata ja la aku ni kalau orang buat hal camtu setiap kali...

tadi pun memang sangat tak leh handle, airmata tumpah jugak.. time-time keja pulak tu.. tengah greeting customer, mata memerah ja... memang tak leh blah... hampeh! kecewa dengan diri sendiri kerana menangis untuk menda yang tak perlu pun..!! dah orang nak berhenti keja, biar ja la.. sibuk-sibuk nak stress kan diri sendiri kenapa.. memang tak dak punca..

dari aspek keja tu sendiri so far masih boleh tahan lagi... sebab selagi aku rasa happy dan selesa dengan orang-orang di sekeliling, i'll be just fine.. tapi bila orang-orang di sekeliling dah mula memberikan tekanan pada aku tak kira la dalam apa bentuk dan cara sekalipun, aku akan mula rasa stress.. lebih daripada tu aku akan sangat rasa lonely... (~_~)

i wish someone would say to me, "it's ok.. don't hold back your feeling.. just let it burst out..!"

but i guess, it will be just a dream.. why?? kalau aku tengah sedih pun orang tak perasan atau buat-buat tak perasan, how come those words akan keluar ye tak..? how could i expect those kind of comforting words while nobody realize that i'm holding back my feeling tightly.. it really hurts inside here.. terasa macam tak cukup nafas untuk meneruskan langkah... sakit..! sangat..! one kind of feeling yang saya sangat tak mengharapkan kehadirannya dalam hidup saya.. it makes me weak.. that's why..


seriously perasaan menangis berseorangan tu sangat menyedihkan sebenarnya.. nobody to talk to.. nowhere to go to.. it just like nobody care for you.. whether you are there or not, it doesn't matter.. it won't make any big changes.. how would you feel, no one is interested to know.. you handle your life by yourself.. alone..!! it really hurts me deep inside here.. so much!! itu adalah menjadi kekurangan orang yang kurang expressive dan terlalu berdikari.. sedangkan yang sebenarnya, saya hanya manusia biasa yang memerlukan seseorang sebagai pemacu semangat..

but then again.. i have to questioned myself..

siapa Allah di sisi kamu..?
apa kehadiranNya langsung tidak memberi erti buat kamu..?
apa ada selainNya yang boleh mendengarimu dengan lebih baik..?
apa kamu merasakan Allah itu tegar meninggalkan hamba-hambaNya yang dalam kerunsingan..??

ya Allah...
after all...
kepada Mu jua tempat aku kembali..
kerana hanya pada Mu dapat aku temui secebis ketenangan..
buat pengubat sebuah hati yang sarat dengan luka...
luka dek buatan makhluk bergelar manusia... 

semoga aku terus sabar menghadapi perkara-perkara yang aku benci dan tidak gemari.. moga aku redha dengan ketentuan Ilahi sekalipun itu bukanlah apa yang menjadi mimpiku di malam dan siang hari.. keyakinan ku perlu jitu.. bahawa hanya Allah yang benar-benar menyayangiku tanpa sebarang syarat... 



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~