topbella

Friday, October 09, 2009

me?? like that? hurmmm..

Ada satu perkara yg mengundang tanda tanya yg agak mendalam kat dlm hati ni... pasal pendapat beberapa org budak lelaki kat aku... huhuhu~ kemarin dulu ada la sorg mmbe ni rajin lak dok nyebut2 pasal aku kat sorg lg mmbe lelaki... tnya pendapat mamat tu kat aku.. tah pa2 minah tu.. huhuhu~ tp berterima kasih la jgk sbb aku pn mmg mengharap utk tahu how people look at me... hehehe~ pendapat yg +ve tu cam best gak la... yg -ve plk cam standard ja... i do know that aku ni jenis yg agak laser... kalo dh bersuara utk menegur sesuatu mmg direct to da point ja... n sometime mgkin mengecilkan hati beberapa pihak... mmg aku akui la menda tu... that's why aku jarang nk ckp pa2 kalo aku tak kenan pn... kes tu la... kalo aku dh ckp kang, kot terasa smpai ulu jntg la plk kot... hahaha~ dan mgkin sbb tu jgk aku biasanya dpt mmbe jenis yg rempang ckit... mmbe yg rapat i mean... yg blh bercakap dari hati ke hati... mmbe yg lembut2, ayu2 tak berapa sesuai rapat dgn aku sbb takut tak pasal2 aku terlukakan hati mereka... hehehe~ aku sedar siapa diri ku... huhuhu~


pastu kebetulannya semalam sorg coursemate aku buka conference akua... tp tak dak org ngat pn... dgn selamba badak nya 2 org ni kuarkan statement tentang cara pemanduan motosikal aku masa kat umt dulu.. aku pn cam.... laju sgt ka aku bwk moto??? cam biasa ja... apasal byk dah komen dari kosmet lelaki yg aku dgr mengatakan aku bwk sgt laju sehingga sukar utk dikejar..? apa benar perkara itu?  huk3x... adeii la.. then how? aku dh mmg tak reti nk bawak slow.. masa kuar nk p kuliah, kena pecut sbb selalu lmbat... masa nk balik plk, aku tak sabo2 nk smpai umah utk berehat... hehehe~ kalo p ke lain pn sama la jgk... aku kira nk smpai cepat ja... pastu lak bila bwk moto laju ni rasa nyaman ja angin meniup-niup... apa yg nk jadi isu sgt? suka hati aku la nk bawak laju ka hapa... mgkin sbb dak pompuan lain tak bwk cam aku ka?? atau pn sbb budak lelaki pn tak bwk moto tahap aku..? hahaha~ ya la kot... lantak kan ja... it's my way, so i can do anything i wish to..

tu satu hal... pastu yg keduanya... hehehe~ apa yg org (i mean guys) nmpk kat aku yg depa nk segan sgt... mcm sorg ckgu laki (ckgu ghadafi) kat sekolah aku tu.. wallahua'lam btoi ka dak... sbb ckgu2 pompuan kat situ yg mengandaikannya begitu... kak liza tu suh aku duduk tempat dia since dia dh nk pindah n aku pn cam isolated kat tempat asal aku... rupa2 nya tmpat tu telah direkemen oleh ckgu yusoff (ckgu ni duduk sebelah kak liza) supaya diduduki oleh ckgu ghadafi, tp ckgu tu menolak n kata baik bg tmpat tu kat ckgu abu seri... tp tempat tu akhirnya diduduki oleh aku jgk... hehehe~ pasal aku yg duduk situ la baru aku tau cita ni... ckgu2 pompuan yg duduk row tu kata, mybe ckgu ghadafi tu tak mo tukar tempat sbb segan kat aku kot... aku pn cam... apa kaitan?? ckgu tu dh kawin ye n dh ada ank sorg pn... but to be true, actually aku kinda attracted to that teacher at first... but my instinct  said that he's married, memandangkan dia tiap2 hari jd org plg awl punch kad... hehehe~ utk kepastian, aku tnya sndiri kak mahani n andaian disahkan benar... muka cam baik2 gitu.. ramai student n even devi pn kata dia hensem... hahaha~ ;p

kat tmpat keja aku tu, ada dua org ckgu lelaki yg kira muda la... sorg lg tu rasanya bujang la kot... but not my taste... n as usual, aku ni mmg masalah komunikasi ckit ngn lelaki... hahaha~ kalo tak da menda penting utk di ckp, jgn hrp aku akn ramah2 diri tak tentu pasal... n suddenly aku teringat plk masa aku kat pulau sayak buat praktikal dulu... ada dua org lelaki yg bertugas ngn aku n kak sarah kat unit kami tu... slh sorg nya din (tak igt gapo nama penuh ye) n sorg lagi en wan.. dua2 pn still young, cuma en wan tu dh kawin n mcm abg2 ja aku anggap dia... sorg lg tu kwn kak sarah, dulu mike amik dip sekali... aku ngn en din tu mmg jrg bercakap la... sokmo sakit hati ke dia... dah asek2 dia suh kak sarah tu ja yg wat keja.. padahal aku ni budak praktikal jgk... ok, yg nk aku highlight ialah kata2 dia kat kak sarah... kak sarah yg cita... si din tu kata, kononnya aku ni pilih org gak utk bercakap n dia tu sapa ja... aku pn cam.... what?? apa kes lak ni... (din tu bukan minat kat aku ye coz dia minat kat 'siti nurhaliza pulau sayak'.. huhu..). aku rasa mybe sbb dia tgk aku ngn en wan tu leh sembang rabung ja tp ngn dia mcm aku berat mulut ckit kot... huhuhu~ dh nk wak gane aku meme gitu.. mgkin btoi gak la kata dia tu.. tgk org jgk aku nk sembang.. hehe~

pastu masa sekolah2 dulu ada budak laki ckp aku ni pemalu tp brutal... ahahaha~ not directly told to me la, but through a fren... saja ja suh mmbe tu tnya... my admire masa zmn old skul dulu.. pueh gak dok terpikir-pikir cmna ek pemalu tp brutal tu... smpai skrg tak leh lupa...

semua pendapat yg tersebut di ats ni disuarakan oleh lelaki yg tak rapat ngn aku... ada ka lelaki yg aku rapat..? hurmmm... ntah... tak da kot yg sgt2 rapat... baik gitu2 ja ada la... mklum la aku ni sengal ckit ngn insan yg bernama lelaki nih... hehe~

devi nya statement lg best... ada ka dia kata aku ni sopan, baik... hahaha~ gelak besar aku tatkala mendengar kata2 nya itu... dia kata cara aku ckp mcm lembut... erkkk... tlg la... aku?? lembut n sopan?? no way..! get to know me first, then u make a judgement..

as a conclusion, mybe aku ni nmpk cam 'baik' but in the same time sifat 'ganas' tu pn jelas terserlah jgk... aku bukan la heran sgt kalo tak da lelaki nk dekat ngn aku pn... cuma kdg2 mcm tertanya-tanya ja... aku ni serius sgt ka, garang sgt ka, muka warak ka... hehehe~ melantak la... saja ja aku nk mencoret kat cni... cam best plk nk bercerita pasal pndangan2 org kat aku...

p/s: people saying i'm cute tu tak yah cita la... hahaha~ w.pn tak suka utk mempercayai, tp kdg2 bila tgk kat cermin rasa cam comel jgk aku ni upanya... hehe.. perasan mmg tak penah habis! :p.. i just believe i am cute because i am big... not because i am really cute.. cute pn cute la... nk dpt cntik tu cam tak da harapan... hahaha~ cntik la sbg ciptaan Allah.. alhamdulillah.. cuma di pndgn mata manusia tu tak la cantik mana kot... keh3x.. elok la pn.. cntik sgt pn kang jd fitnah dunia plk.. na'uzubillah...

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~