topbella

Tuesday, December 29, 2009

DeEpSky

Deepsky... the first day i got into the company, i was so blurr... know nothing... tak pasal2 plk terpilih menjadi antara 7 org yg diwajibkan memegang 7 jawatan yg konon2 penting dlm company... masa ni deepsky blom tertubuh lagi... deepsky hanya dikenali sbg company 4... yg lebih mendukacitakan, aku rasa tak best lgsg berada di situ... mana tak nya, muka mereka2 yg terpilih utk memegang  7 jawatan tu (except me of course), berlagak tol nmpknya... tp alhamdulillah aku ni dikurniakan attitude yg jarang sekali nk finalize sesuatu sebelum aku btol2 clear ngn situasi tersebut... w.pn rasa mcm kurang selesa n also feeling like a stranger, aku sabarkan ja la... n cuba ikut rentak budak2 tu... huhuhu~

by times go on, everything slowly changed... first 2nd n 3rd week, masih ada gap ngn budak2 deepsky... maklumla i enjoy the moment in business english class more than in company 4... mmg kalo nk compare, aku lagi happy ngn ms shantini, together with "pronique" members - helmee, ganesh, mel, amin, najmi... kelas tu mmg sgt happening... tak rasa stress lgsg belajar... everybody was supporting each other... hari2 bergelak ja kejanya... kalo tak, tak la the last day in that class aku smpai menangis kan... hehe~ tp tak ramai yg aware pasal ni... masa tu cuma tinggal berapa org ja dlm kelas tunggu nk bergambar ngn ms shantini... n also masa ganesh ckp dia nk keluar, aku rasa sedih sgt... shock pn ya... mcm tak pecaya ja... walaupn kitorg dah tak sekali, i mean lepas abis modul business english tu... tp still terasa sgt kehilangan...



hari2 seterusnya aku habiskan bersama warga deepsky... n here it comes when the relationship suddenly become stronger... i would say the 1st thing we really did together is the sport day... eh no... hias company... rasanya la... aku pn tak berapa nk igt... tp antara la perkara2 yg mengeratkan ukhwah kami semua... rasanya hias company dulu kot... sbb masa sesi hias-menghias ni la aku baru mula rasa nk rapat ngn budak2 cmpany... plus msa menghias ni pn modul business eng tak abis lagi... sport day rasanya lepas talent day abis kot... lebih kurang la... yg aku igt, masa sport day tu aku bersorak mmg tak igt dunia... hehe... tah pa2 ja... deepsky is da best..! tak kisah la walaupun tak menang, tp everybody sgt sporting... moment yg aku plg igt ialah bila volleyball pompuan dh abis, n then budak2 ni (deepsky members) main sesama sendiri kat court tu... semua pn stick tunggu kat situ n tak berganjak... lepas tu baru masing2 bergerak utk tgk perlawanan futsal plk...

 

n after that, tak yah cita la... dah kalau hari2 mengadap muka yg sama... gelak bersama, beraktiviti bersama... dah tentu2 bonding tu pn makin kuat... dari rasa tak selesa dh makin selesa... dari rasa tak suka, dh jadi suka... dari tak kenal, dah makin mengenali... one of the moments that i like most is when each of deepsky members working together to prepare for the Community Service Day... kalau ada yg perasan, msti kata aku ni tak betol ke apa tetiba senyum sndiri.. yes i did smile to myself looking them working like factory workers that night... not because of the way they work, but because of the togetherness that everybody have in completing the task that make me suddenly feel at ease... even aku sndiri kelam kabut masa tu, but looking at them working together make me feel better... again i was smiling to myself on the carnival day... it was really an exhausted week... tp tgk gelagat budak2 ni kurang ckit rasa penat tu... cewahh... hehe~ lebih kurang cmtu la... each time i looked at them, my heart will say something....

now it comes to the moment when i start feeling "i'm gonna miss them..!". When is it? yeah right... the moment we go for bowling... ada rasa sayu yg mula menerjah hati malam tu... i enjoyed that night... 23 out of 28 of deepsky mmbers turun pegi main boling kat TLDM malam tu... that is my first time played bowling... masa ni kalo tak silap tinggal dalam 2 minggu gitu la nk abis prog... since that, aku dh mula rasa mcm tak kena... nk2 plk si ina jo hari2 mengingatkan semua org berapa hari lagi yg tinggal utk kami stay kat TBR tu... asal mention ja pasal tu msti aku stress... huhuhu~ budak2 ni pn plan mcm2 utk spend the time together... tambah sedih masa mlm bbq... corum company lak tak cukup... pardi bin apong was not there... waney hampir2 tak menghadirkan diri tp alhamdulillah dia muncul jgk... mujur la mlm tu gelap... i'm happy tp jauh kat sudut hati perasaan kehilangan tu dh makin kuat terasa... Allah ja yg tau...

ahli2 deepsky mmg best, sporting, considered low profile... n takdir Allah aku selalu akn berada bersama-sama budak lelaki yg ada latar belakang sekolah agama... dulu masa belaja kat UMT pn gitu...  tetiba ja dpt tau ramai yg sekolah agama... n seperti biasa jgk, kalau form group, aku msti akn dpt group yg pompuan semua... unless instructor tu mmg nk setiap group ada lelaki... each time forming group during all the modules, aku mmg masuk group yg satu2 nya group pompuan suma... hehe~ i assume that Allah is taking care of me... actually aku pn tak sure btol ke tak depa tu dulu sek agama... tp kalo tak silap yg mmg confirm - izwan, hadri, haffiz (kalau tgkkan buku sek yg dia buat buku kira2 masa karnival tu la), n payot (atikah yg ckp, aku pn tak sure)... yg tak dak sapa..? paizul, pardi dgn alip... tp tiga2 ni pn type yg reti hormat org... as far as i can see... ok la these guys... blh diharap n sweet... :) hehe~

 

how bout da girls? also sweet just like da guys... tp biasala dlm ramai2 tu ada yg kita rapat, ada yg biasa2 ja... but of course, aku mmg mcm biasa la... akn lebih rapat dgn pompuan, n yg lelaki sembang gitu2 ja la... at least kat GEMS ni ruang lingkup sosial aku besar ckit la compare masa belaja dulu... ada gak aku bertegur sapa ngn budak2 lelaki yg aku rasa aku kenal.. plg2 pn aku senyum la... kalo kat U n sek dulu jgn harap... unless ada urusan, tak kuasa aku nk beramah tamah... haha~ just if they know... ini pn aku agk still ada yg mcm segan2 ckit... yg treat aku equal mcm girls lain, aku pn treat diorg mcm biasa... kalo yg treat aku mcm kekok2, aku berkali gnda la kekoknya...tp dlm deepsky alhamdulillah rasanya ok ja kot suma... hehe~ ada la beberapa org yg aku tak berapa sgt nk berkomunikasi except for da very last days... tp tak kisah la... yg penting each one of them got something special in them... some of their attitudes are so cute which make me miss them even more... huhuhuhu~



last word from me... i specially write bout deepsky in my page here is because we dont have the final speech session... i never told them how i felt being in that company...

"my dear friends,
being apart of deepsky is something grateful for me... aku yakin setiap company berbangga dgn company masing2... so do i... aku igt lagi masa masuk ke dlm company ni, deepsky berada di tangga plg bawah sekali... n alhamdulillah slowly kita naik semula... walaupun bukan yg pertama, tp bukan jgk yg terakhir... aku yakin hmpir semua ahli company kita bukan jenis yg suka show off... selalunya kita hanya bertindak bila keadaan memerlukan... aku just nk mintak maaf kalo sepanjang kita bersama, aku ada terkasar bahasa, terlukakan perasaan sesiapa di antara ahli deepsky... kdg2 aku tak perasan bila aku mula mendominasi keadaan... it just my nature being focus n serious at my job... maklum ja la aku ni balance brain...thnx utk komen2 korg masa modul interpersonal skill (puan su)... aku sgt hargai... i'm gonna miss u all so much..! dh berapa hari aku kat umah pn, aku terasa mcm lose sekejap... tgh2 buat keja tp otak melayang ke lain... besar tol impact nya... huhuhu~ tu ja la yg aku nk ckp... utk mana2 ahli deepsky yg terjengah ke blog aku ni... sorry n thnx for everything... wish all of u best things ever happen in ur life... ;)"



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~