topbella

Thursday, January 21, 2010

be positive...!

Assalamualaikum...

It's very important to be positive and to look everything from a positive point of view... first n for most, sebelum aku terlupa... my sis, Kak Shah call me this evening... glad to talk to her... n also at the very same time, Ummi Salmah msg gtau dia dpt posting kat Sarawak... both of them are gonna give birth within this year... alhamdulillah... i'm happy for them... moga Allah permudahkan segalanya utk mereka berdua... amiin...tak sabar nk dpt ank sedara sorg lg n also ank sedara angkat (mak dia bg ke tak aku nk jd mak sedara angkat anak dia, aku tak kisah..).. :p

Alhamdulillah my life feel better now...  actually sebelum ni pn bukan la teruk sgt hidup ain... just fine... everytime nk terfikir yg bukan2, i'll remember kata2 en Budi... it's better utk bersangka baik daripada cuba menjangka apa2 yg di luar pengetahuan dan kekuasaan kita... my relationship ngn people around me pn alhamdulillah dh ok... meaning that i can accept them just the way who they are... i have no right to judge people... setiap org ada kerenah masing2... ain sndiri pn ada kelemahan dan kekurangan ain sndiri... jadi tak perlu nk tensen dgn something slack pada org lain... try to adapt with the situation n stay firm when ever it is necessary... tak blh la nk follow ja everything as if ain ni manusia tak berpendirian kan... :)

hari ni ain bertugas di hatchery... actually ain mmg lebih suka kat hatchery daripada sgkar... mybe sbb kat hatchery ada sofa utk ain tido dgn aman bahagia nya... sofa tu dh buruk dah pn... igt nk tunjuk gmba, cari2 kamera tak jmpa la plk... tertinggal kat hatchery agk nya... huhuhu~ nnti la tnya budak2 ni... pastu, ain somehow selesa la ngn pok yi (en. asri) n don... kat sgkar pn, lan, pok sang, buja, ok ja diorg tu... but still, dont know how to say exactly... ain lebih suka kat hatchery.. huhuhu~ mybe sbb bila kat hatchery, ain lebih dpt melibatkan diri ngn keja2 yg diorg buat kot... cth nya mcm bina rak, setting akuarium, pasang lampu, mengetuk-ngetuk dinding, n so on... almaklum la ain ni suka sgt ngn menda2 teknikal ni... :p...

cuma satu ja la bila bekerja di tempat mcm ni... u involve with almost guys while working... cth nya mcm angkat akuarium yg berukuran 100cm x 50cm x 40 cm... berat tu... masa proses nk meng 'adjust' kedudukan akuarium kat rak tu, mmg tersentuh tgn tu tak leh nk elak la... kalo kata tak tlg pn tak leh... at least 3 org diperlukan utk mengangkat n meng 'adjust' akuarium tu... lelaki yg ada kat hatchery tu 3 org termasuk En. Ibnu... tp sorg gi potong kayu ka wat menda2, tinggal la dua... jadi ain kena tlg la jgk... kalo ikutkan hari ni Dila ngn Nah ada... tp sbb beberapa hari ni ain yg ada kat hatchery, jadi pok yi n don dh terbiasa dgn ain yg suka ngat menyibuk time depa wat keja tu... so pa2 pn, suka ngat la suh aku... huhuhu~.. tak kisah sgt pn... ain lg suka kalo ada keja drpd dok saja... kalo bab "ter" ain blh accept la, coz bukannya saja2 tak pasal2 nk holding hand kan... kalo blh elak, mmg ain elak... rasanya diorg pn phm kot... unless for en Ibnu... he's an indon lak tu... ain pn tak sure la apa yg dia pikir... mcm tadi siang, semua org nk keluar g minum... motor ada 2 bijik ja... moto pok yi ngn moto don... Nah naik ngn pok yi... tinggal la ain, Dila, n en. Ibnu... tah cmna en. Ibnu suh ain pegi dulu naik moto ngn Don... gila apa... never ever i'll do that... lg rela aku tinggal kat hatchery tu sorg drpd nk aku membonceng ngn lelaki... na'uzubillah... jadi nya tadi, En. Ibnu pegi dulu... pastu Nah naik moto Pok Yi dtg amik aku ngn Dila gilir2... balik dari kedai, aku, En. Ibnu ngn pok yi jln kaki ja... sbb Don balik umah kejap... jadi moto tinggal satu ja... nk naik gane 5 org sebijik moto... huhuhu~

itu satu cita... masa balik tadi lak En. Budi lmbat... jadi Dila mntak tlg Buja amik kami sbb En. Ibnu nk kena g Bukit Tinggi plk amik ikan... kalo tunggu En. Budi takut lmbat sgt... patutnya, dh kami 3 org pompuan, En Ibnu sorg laki, dia la duduk depan dak... tiba2 dia nk duduk belakang, suh Dila dok depan... for some understandable reason la... aku phm kenapa dia wat gitu... but still dak molek la berhimpit 3 org kat belakang cmtu kan... posisi dlm keta jadinya En. Ibnu ujg sekali, pastu Nah kat tgh, n aku ujg satu lg... cnfirm dah aku takkan nya nk dok sebelah En Ibnu... rela aku tunggu En Budi mai amik lg drpd aku terpaksa tersepit sebelah insan bernama lelaki gitu...

my point is that, ada menda2 yg aku blh bertoleransi, n ada menda yg aku takkan tiba2 nk melanggar hukum mcm tu ja... mybe org lain tak kisah, tp aku kisah, n aku takkan jd hipokrit just to be sporting... aku ni ikutkan mmg sporting dh la, just menda yg tak blh, tetap tak blh no matter how u say it... bg aku, aku bersyukur ditempatkan di sini... menolak kisah cinta depa ngn buah hati masing, Nah, Imah, n Dila are good frens... walau mgkin ada kelemahan nya, tp still they are good n kind... :)

kesimpulannya, aku dh dikira berjaya beradaptasi la kot... hehe~ bukan apa, aku lil bit worried ngn post2 aku sebelum ni... takut ada yg tersalah fhm ke hapa menda kan... as if life aku kat cni cam disaster gila... tak da la teruk... kwn ok, tempat keja ok, everything ok... bersyukur dgn apa yg ada... dont be too demanding... everything happen, happen for reason... cuma satu ja...... huhuhu~ nyamuk bapok nya byk kat umah ni... masa 1st day dtg tu, muka mmg dh jd supa jerawat kena gerit nyamuk... ain siap amik gmba nk tunjuk kt mak nnti... hehehe~ semalam ain beli toto yg besar tu, bertujuan utk membalut badan bagi mengelakkan atau meminimumkan serangan nyamuk... mmg serius nyamuk gila2 byk... :(

that's all utk kali ni... dh lewat dh ni pn... kalo ikutkan tadi dh ngantuk sgt... tp luangkan la jgk masa meng update kan blog ni... ain kalo tangguh2, jwbnya idea lesap gtu ja la nnti... huhu... k adios... ilalliqa' inshallah... ;)



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~