topbella

Thursday, April 29, 2010

hati oh hati....

Tak tau kenapa, suddenly i miss my old days so much... my heart is aching... most of da time i felt like to cry... i see all the wrong-doings  around me, but i can't say anything... i felt guilty to HIM... T-T


everyday i heard dirty talking... i'm not too nerd that i can't understand the meaning of the conversation... but i tried to ignore as much as i can... i tried hard to change so that i might be an example... maybe not the best example, but at least i hope they can feel lil bit 'segan' to act too much in front of me... perhaps i was late for making the changes... ~sigh~

aku hidup dlm ketakutan pada kebanyakan masa... malah memikirkan mgkin ada yg akn lebih gembira kalau aku tak mcm aku skrg cukup membuatkan hatiku perit.. Ya Allah.... hanya padaMu aku memohon agar diteguhkan keimanan yg tidak seteguh mana kerana aku benar2 lemah tnpaMu...

di bahu aku tergalas sebuah beban dakwah... byk yg aku tak mengerti suatu ketika dulu, aku mula mengerti kini... apa yg aku mgkin katakan sbg ekstrim dulu, aku phm segalanya kini... aku dpt merasakan semua situasi di sekeliling aku skrg bagaikan cermin wajah ku suatu ketika dahulu... wujud pada diri individu yg berbeza, tp karakter yg dilahirkan adalah karakter2 yg pernah ada dlm diri aku... aku terkedu utk menegur bila mengenangkan aku juga pernah begitu... tp aku takut andai aku bersalah kerana tidak mengingatkan sesama saudara se Islam ku... pasti aku akn dipersoalkan kelak..! ~sigh~

aku buntu..! 


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~