topbella

Monday, October 25, 2010


ألسلام عليكم ورحمة ألله و بركاته



aku merindui suatu saat dan detik itu...
yg telah terlalu lama aku tinggalkan..
aku terlalu merinduinya..!!

mgkin kah akn tercapai impian dan harapan..
yg pernah aku lakarkan suatu ketika dahulu...
utk menjejak kaki ke sebuah daerah ilmu..
yg aku cemburu tatkala ia dimiliki oleh "mereka"..

ini suratan takdir yg telah Dia tetapkan...
enggan mengeluh atau menyalahkan sesiapa...
setiap yg berlaku psti bersebab...
walau hati kecilku terlalu amat cemburu...
dgn apa yg ku lihat di depan mata ku...

andai aku bisa menjadi seperti itu juga...
menjadi kebanggaan keluarga, guru, rakan dan taulan....

ya Allah....
hanya Kau yg mampu membaca setiap rentak hatiku,
setiap irama dan lagu yg jiwaku dendangkan...

tabahkan aku utk menerima diri ku seadanya...
menerima segala ketentuan dgn penuh keterbukaan...
jgn berikan aku rasa penyesalan...
kerna segala yg berlaku adalah dtg dari Mu jua...

aku lemah ya Allah...

sungguh hati ku berlagu sendu..
kerana tidak mmpu menjadi sebaik dan sehebat mereka...
dlm mentaati dan memperjuangkan agama Mu...

hanya air mata menjadi saksi...

betapa aku merasa tidak berdaya...
mendepani kelemahan dan ketidakberdayaan ku...

betapa aku juga mengingini apa yg mereka miliki..
segudang ilmu dan akhlak yg tidak terperi...
berbanding diri ku yg terlalu kerdil ini....

bantu aku menghadapi rasa lemah ku ya Allah...
berikan aku peluang itu...
utk berbakti kepada agama Mu...

bantu aku ya Allah......
aku benar-benar merasa tidak berdaya....

bantu aku Ya Allah...
bantu aku Ya Allah...
bantu aku Ya Allah...


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~