topbella

Monday, May 23, 2011

tiada kata yg bisa membahasakan rasa

ألسلام عليكم ورحمة ألله و بركاته


saya sgt terasa ingin menangis... 

Ya Allah.. sabarkan aku dgn apa yg aku tidak kuat menghadapinya.. (T_T)

entah bahasa apa yg blh aku gunakan utk menggambarkan rasa yg ada di hati saat ini... bukan mudah utk kekal positif dlm keadaan persekitaran yg penuh dgn negativiti... aku letih + muak + penat..! sgt terasa lelah utk berfikir tentang org lain yg entah bila penah fikir pasal aku... 


ya Allah... sesunggunnya Kau benar2 sedang menguji keikhlasan ku... 

aku ingin melakukan semua ini demi Mu ya Allah... tp hati aku benar-benar sedang terluka sekarang... emosi aku mempermainkan diriku sendiri... untuk apa rasa ini hadir kiranya kehadirannya hanya mengganggu..??

aku letih terus-terusan memberi begini ya Allah...
aku terasa seperti ingin terduduk..
enggan bangun dari jatuhku...
andai dapat aku pejamkan mata tanpa perlu bangun-bangun lagi..
alangkah bagusnya......

putus asakah aku dgn rahmatMu..??
tidak ya Allah...
mana mungkin aku berputus asa...
kerana bukan salah Mu aku terdera begini..
Kau hanya ingin mendidik ku..
agar aku bisa menjadi lebih baik...
agar hati ku lebih kental menahan mehnah dunia...

masanya akan tiba...
tatkala Kau memberi penyelesainnya buatku..
aku yakin pada Mu...
dan pasti walaupun sabar itu susah..
aku akan tetap berusaha...
untuk menjadi di kalangan hamba-hambaMu yg bersabar...
kerana hanya itu ubat bagi hati ku yg sakit...

siapalah yang lebih mengetahui apa yang ada di hati kecilku..
melainkan Mu Ya Allah...


2 comments:

So-Not-Ingenue said...

Salam alaik, rindu kamu ukhti.. Asal menyepi? Cekalkan hati, dugaan itu Allah beri supaya kita dekat dgn dia, almaklum la fitrah manusia, bila senang ni susah nk ingat tuhan.. Salam sayang rindu (^_^)

aiN maNiSa said...

--> akmal

assalamulaikum.. syukran ya ukhti sudi menjenguk teratak kecil ambo nih.. huhu~ rindu sama kamu jgk.. ntah bila nk berborak hati ke hati cam selalu kan.. hehe~ doakan yg terbaik utk aku kay.. moga aku kekal istiqamah di jln kebaikan inshallah... :) aku tak menyepikan diri cuma mgkin tak berjodoh lg nk on9 sesama... (~_^)

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~