topbella

Monday, August 22, 2011

Allah Maha Segalanya...

ألسلام عليكم ورحمة ألله و بركاته


Something is missing in me within this few days. Jiwa seolah-olah hilang rasa. Jasad dan fikiran tak bergerak seiringan. Saat aku bersama Allah pun terasa seperti kekurangan sesuatu. Suddenly hati disentuh kembali dengan bait-bait lagu Maha Melihat dendangan Opick feat Amanda..





Seiring waktu berlalu tangis tawa di nafasku
Hitam putih di hidupku jalani takdirku
Tiada satu tersembunyi, tiada satu yang terlupa
Segala apa yang terjadi Engkaulah saksinya


*Kau yang Maha Mendengar
Kau yang Maha Melihat
Kau yang Maha Pemaaf
PadaMu hati bertobat

Kau yang Maha Pengasih
Kau yang Maha Penyayang
Kau yang Maha Pelindung
PadaMu semua bergantung


Yang dicinta kan pergi
Yang didamba kan hilang
Hidup kan terus berjalan
Meski penuh dengan tangisan


Andai bisa ku mengulang waktu hilang dan terbuang
Andai bisa ku kembali hapus semua pedih
Andai mungkin aku bisa, kembali ulang segalanya
Tapi hidup takkan bisa meski dengan air mata


Seorang kawan yang sangat aku rindu, jugak tiba-tiba post this words at her wall,

"Experience is a wonderful thing. It enables you to recognize a mistake when you make it again"

Terasa hati dibelai oleh Allah melalui seorang yang bernama kawan. Alhamdulillah. Peringatan demi peringatan DIA cuba sampaikan supaya putus asa tak wujud dalam kamus hidup aku.

Pesanan ringkas seseorang juga aku baca berulang kali untuk peringatan diri yang lemah. 

"Kena yakin Allah makbulkan doa, sebab yakin tu doa paling mustajab.. Tapi kena ingat, keputusan Allah adalah yang terbaik, kalo kite rasa tu yang baik untuk kite tapi Allah kata tak, jawapan akhirnya tetap tak, jadi perlu bersangka baik ngan Allah.. Banyakkan doa bersungguh-sungguh, kalo mampu solat hajat setiap ari buatla, sedikit fatihah buat orang tu.. Kalo jawapannya ye alhamdulillah, kalo tak maknanya Allah nak beri yang lebih baik lagi."


Dan petikan sebuah buku dari janji Rasulullah s.a.w. mengingatkan aku tentang sebuah tujuan..

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"


I should be happy and thankful enough kalau seseorang dapat lebih mengenali dan mendekati Allah melalui aku.

Allah Maha Memberi Petunjuk. Sekali-sekala mungkin keyakinan aku goyah kerana banyak nya faktor luaran yang tak membantu. Dan aku juga mudah saja lupa niat ku pada sesuatu. Tapi Allah tak pernah gagal memberi aku petunjuk melalui apa yang aku lakukan secara sengaja atau tak. Aku yakin Allah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Ada sesuatu yang tak mampu aku zahirkan. Cukuplah Allah menjadi wakil menyampaikan kata hati. 

Kadang-kadang rasa kelakar to think that.. me..! is facing this kind of matter.. O ya Allah.. Something never cross into my mind.. Jujur terasa seperti Allah sedang memaksa aku berdepan dengan soal yang paling aku tak suka sekali. Harus aku akui lagi dan lagi, indahnya Allah mendidik aku mengatasi kelemahan diri. Subhanallah.. 

Lirik lagu Maha Melihat membuat aku terkedu sekejap. Betul-betul menggambarkan rasa yang ada di hati saat ini. Aku bersyukur dengan pemberianNya. Aku yakin pada petunjukNya. Kerana.......

DIA Maha Mendengar
DIA Maha Melihat
DIA Maha Pemaaf
DIA Maha Pengasih
DIA Maha Penyayang
DIA Maha Pelindung

dan...

DIA TAK PERNAH mengecewakan aku...


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

About Me

My photo
I was born on 5 Muharram 1407.. sweet and cute lady~ haha~ just joking... common and moderate... a little servant of Allah.. love art... complicated~~